Köpvillkor

1 – ALLMÄNT

Ägaren till denna webbplats är Daniel Nilsson Broberg AB, ett företag registrerat i Sverige med huvudkontor i Stockholm. Denna sida ger dig information och de juridiska villkoren för vilka vi säljer någon av de produkter (’varor’) som säljs via www.minimalista.se 

Observera att vi endast skickar till adresser i Sverige.

2 – PRISER

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på hemsidan utan föregående avisering. Priser som gäller vid beställningstillfället gäller även vid leveranstillfället.

3 – BESTÄLLNING

När du fullföljt orderprocessen och ordern är skickad till oss får du en. Det är därför mycket viktigt att du lämnar en korrekt e-postadress vid beställningen eller kontoregistreringen. E-postadressen används om vi måste kontakta dig angående din order.

Orderbekräftelsen bekräftar produkter, priser och fraktavgifter. Vi vill göra dig uppmärksam på att accepterandet av din beställning först sker när vi skickat iväg dina varor från oss.

Alla beställningar är bindande, vänligen kontrollera din beställning noggrant för att undvika misstag. Försäljning kan ej ske till omyndiga eller beställare under 18 år.

4 – BETALNING ONLINE

 Alla våra betalningar via webbshopsförsäljning hanteras av Klarna.

5 – FRAKTER

Fraktfritt inom Sverige.

Du som kund betalar för returfrakten. Vid användande av medskickad returfraktsedeln vid sandalköp korrigeras ditt återbetalningsbelopp med 89 kr.

Vid köp av Me-mover bifogas ej retursedel och kund står för faktiskt returkostnad.

För outhämtat paket hos ombud tillkommer en kostnad på 200kr. 

6 – LEVERANSER

Leveranser tar normalt mellan 3-6 arbetsdagar.

Skulle något gå sönder i samband med transporten – hör av dig omgående till kontakt@minimalista.se.

För outhämtat paket hos ombud tillkommer en kostnad på 200kr. 

7 – RETURER

Du har hos oss 14 dagar på dig att prova ut produkter hemma (inomhus) vid köp av ordinarie sortiment, innan du skickar tillbaka dem i nyskick.

  • Gör ALLTID en returanmälan genom att skicka e-post till info@minimalista.se
  • Returnerade varor ska vara oanvända* (endast testade inomhus) och i obruten originalförpackning.
  • För outhämtat paket hos ombud tillkommer en kostnad på 200kr.
  • *oanvända produkter är sandaler eller andra produkter som du endast testat hemma för att känna på storlek/passform. Har du utfört en aktivitet eller ”testsprungit” med produkten räknas det inte längre som oanvända och är heller ingen godkänd retur. 

8 – Byte

Du har 14 dagar på dig att prova ut produkter hemma (inomhus), innan du skickar tillbaka dem i nyskick.

Vid byte tillkommer ingen fraktkostnad för utskick av den nya produkten. Dock står kund för returkostnad.

Vid utebliven leverans tillbaka av bytesvaror debiteras du för hela summan.

9 – GARANTI

Vi har 24 månaders produktionsgaranti på våra varor. 

En Garanti gäller när produktionsfel uppstått trots korrekt skötsel. Då är vi skyldiga att reparera, ersätta eller lika ersätta dig kostnadsfritt, så länge din produkt skickas tillbaka till oss med orderinformation.

Ta kontakt med oss direkt om du upptäckt något som inte stämmer med din produkt och vänligen sluta använda den. Maila till info@minimalista.se med bilder på produkten, beskrivning av det som uppstått och kvittot så återkommer vi med förslag/lösning. 

Försöker du laga produkten själv täcks det inte av garantin, samt om du väljer att modifiera produktens ursprungliga utformning. 

Normalt slitage vid användning eller åverkan täcks inte av garantin. 

Om inte annat uttryckligen överenskommits regleras dina garantikrav av lagstadgade bestämmelser om försäljning av varor och andra tillämpliga lagar.

10 – ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan att behöva ange orsak, under förutsättning att varan sänds tillbaka i oförändrat och oskadat skick inom 14 dagar från det att man tagit emot varan.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela och ouppackade varor betalar vi tillbaka det belopp som du har betalat.

Returnerade varor ska vara oanvända och i sin originalförpackning. En avgift kan komma att tas ut för skadade förpackningar.

11 –  PERSONUPPGIFTER

Vi sparar bara de person- och adressuppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna expediera din order och kunna ge dig full service. Online använder vi Woo-commerce.

Kommunikation via e-post lagras i aktuell inkorg.